ا

لوگوی سه گوش

شمع محفل بشریت - ولای دوست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ولای دوست

 

بسم رب الشهداء و الصدیقین

باز هم دستان کثیف و جنایت کار استکبار از آستین افراطی های وهابی بیرون آمد و یکی از سربازان گمنام امام زمان، مروج مکتب اهل بیت علیهم السلام را که عمری مخلصانه به اسلام و معارف حقه تشیع خدمتگزاری کرده بود به شهادت رساند. آری شیخ عبدالله دحدوح که اصالتا مغربی است پس از گرویدن به تشیع به تحصیلات دینی پرداخت و پس از سال ها خدمتگراری به مردم مسلمان بروکسل به آرزوی خود که شهادت در راه حقیقت بود رسید. روحش شاد و راهش پر رهرو.

مسئولان نروژ با اشاره به دست داشتن گروه های افراطی در حمله به مسجد شیعیان در بروکسل، از بازداشت یک مظنون در این رابطه خبر دادند. اخبار دیگر نشان می دهد افراد ناشناس اقدام به ریختن مقادیر فراوانی بنزین در اطراف مسجد کرده بودند که این امر به تسریع در آتش گرفتن مسجد انجامید.

 

به گزارش «شیعه نیوز» ، شامگاه دیروز (دوشنبه 22اسفند) وهابیون با کوکتل مولوتوف به مسجد شیعیان در بروکسل هنگام اقامه نماز جماعت این مسجد حمله کردند، که در نتیجه آن شیخ "عبدالله الدحدوح"امام جماعت این مسجد به شهادت رسید.


رادیو اوستن نروژ نیز در اینباره گزارش داد، مسجد امام رضا (علیه السلام) که مورد حمله واقع شده است متعلق به مسلمانان شیعه است و در نتیجه این حمله شیخ عبدالله مغربی امام جماعت مسجد به علت آتش سوزی و دود ناشی از پرتاب کوکتل مولوتوف به داخل مسجد به شهادت رسید.

اخبار دیگر نشان می دهد افراد ناشناس اقدام به ریختن مقادیر فراوانی بنزین در اطراف مسجد کرده بودند که این امر به تسریع در آتش گرفتن مسجد انجامید.

رادیو اوستن نروژ می افزاید: مسجد امام رضا (علیه السلام) که اقلیت مسلمان شیعه در بلژیک به آن رفت و آمد می کنند از بزرگترین و مهم ترین مساجد شیعیان در این کشور به شمار می آید که غالب آنها را لبنانی ها، عراقی ها و برخی از شهروندان کشورهای مغرب عربی تشکیل می دهند.

شاهدی عینی به نام خضر منصور در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: فرد مهاجم با سلاح سرد به ما حمله کرد و شیشه ها را شکست.

پلیس برای تکمیل تحقیقات تا بامداد روز بعد تدابیر امنیتی شدید در اطراف مسجد اعمال و خبرنگاران را از نزدیک شدن به مسجد منع کرد.

"گائتان وان گویدسن هوون" شهردار آندرلشت در جمع خبرنگاران، گفت: فرد مظنون بازداشت شد و پیام ما حفظ آرامش است؛ عدالت اقتضا می کند که تحقیقات آغاز شود و عامل یا عاملین این اقدام مجرمانه مشخص و مجازات شوند .

"ژوئل میلکه" وزیر کشور بلژیک حمله به مسجد امام رضا(علیه السلام) را اقدامی تروریستی خواند و گفت : احتمالا فرد مهاجم عضو یکی از گروه های افراطی است.

پیش از این نیز مسجد امام رضا (علیه السلام) با پیام های مکتوبی تهدید شده بود؛ به شهادت همه نمازگزاران مسجد امام رضا (علیه السلام)، شیخ الدحدوح مدافع وحدت مسلمانان بود.

نوشته شده در پنج شنبه 90/12/25ساعت 10:39 عصر توسط سیدمهدی حسینی نظرات ( ) |


Design By : Pichak