ا

لوگوی سه گوش

شگفتی های مالزی - ولای دوست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ولای دوست

به نام خدایی که همه جا محل حکومت اوست و فرار از او به او فقط ممکن است

این روزها توفیق یار شده  سری به کشور مالزی زدم. قبل از سفر به مالزی نگاه دیگه ای به این کشور داشتم فکر می کردم فضا برای لاابالی گری کاملا بسته است ولی بر خلاف تصور دیدم برای جذب توریست و سرمایه اقتصادی، دستورات دینی بطور شایسته بکار گرفته نمی شه و علنا خیلی برنامه های منفی وجود داره. از جمله متوجه شدم هر نوع فعالیت تبلیغی برای شیعیان جرم به حساب می یاد! ولی در عوض فعالیت تبلیغی مسحیت زرتشت و ... آزاد است. اقامه عزای امام حسین علیه السلام برای شیعیان مالزی جرم است ولی اجرای کنسرت های چنین و چنان و محافل رقص و دانس و ... آزاد است.  

اینجا ایرانی خیلی زیاد شده آمار ایرانی ها رو از 40000نفر تا 100000 نقل می کنند ولی راستش هیچکس نمی دونه آمار درست کدومه!!

آنطوریکه می گن سالهای قبل مردم مالزی احترام بیشتری برای ایرانی ها قائل بودند ولی در سال های اخیر به دو دلیل اصلی قاچاق مواد مخدر و بی بندو باری و عریانی برخی زنان به ظاهر شیعه! نگاه متفاوتی پیدا کرده اند.

برخی از راننده ها وقتی از برخی مسافرین ایرانی سوال می کنند مگه شما مسلمان نیستید در جواب می شنوند که پدران ما مسلمان بودند ولی خودمون نظرمون عوض شده است!!!

اما از طرفی جمع قابل توجهی از ایرانی ها به خوبی در فضای آزاد!مالزی دیانت خود را حفظ کرده اند، زنانشان حجاب خوبی دارند،مجالس دینی عمومی و خانگی مثل ایران برقرار است، دعای کمیل هر هفته با نظم و انسجام خوبی برگزار می شود. به ویژه جوانان بسیار مهذب دانشجو اینجا دیده می شوند که فوق العاده با ارزشند.

ادامه دارد...

ضمنا هنوز اینجام اگه سوغاتی می خواهید تعارف نفرمایید!

 


نوشته شده در شنبه 90/9/19ساعت 7:24 عصر توسط سیدمهدی حسینی نظرات ( ) |


Design By : Pichak