ا

لوگوی سه گوش

شگفتی های مالزی 2 - ولای دوست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ولای دوست

به نام خداوند بی همتا

دوستان سلام وقت شما بخیر الان من در شهر کوآلامپور هستم و اینجا ساعت 22:30 و اختلاف ساعت با ایران چهار ساعت و سی دقیقه است(ساعت مالزی جلوتر است).

یکی از ویژگی های مردم این کشور آرامش و نرم خویی آنهاست که مایه شگفتی است، بطور مثال در این سفر 20 روزه حتی یک مورد دعوای خیابانی ندیدم  و هیچ سرو صدای مردم در کوچه و خیابان به گوش نخورد(درست مثل ایرانخیلی خنده‌دار)

یکی از شگفتی های این کشور سبک رانندگی مردم است در حالیکه به لحاظ حرفه ای بودن مانند ایرانی ها نیستند ولی فوق العاده به قانون احترام می گذارند و مزاحمتی برای یکدیگر ندارند به همین خاطر در این مدت بنده تنها شاهد یک مورد تصادف بودم. در این شهر اگر برخی بی قانونی ها در رانندگی اتفاق بیافتد. حدس اول آنست که راننده یا ایرانیست یا از کره جنوبی.

اینجا کشوری است که از سه ملیت هندی با حدود 17% و چینی با حدود 25 درصد و مالایی با حدود 57% شکل گرفته و فرهنگ های مختلف به طور مسالمت امیز کنار هم زندگی می کنند و به عقاید یکدیگر احترام می گذارند.

یکی از زیبایی های مالزی طبیعت سر سبز آن و بارش های همه روزه باران است که دلچسبی زیادی در هوای مالزی ایجاد کرده هرچند به خاطر یکنواختی آب و هوا و تک فصلی بودن خسته کننده است و اصلا مانند آب و هوای چهار فصل ایران نشاط آور نیست. اینجا انسان متوجه نمیشه کی یکسال گذشت!!

ادامه دارد....


نوشته شده در دوشنبه 90/9/21ساعت 6:31 عصر توسط سیدمهدی حسینی نظرات ( ) |


Design By : Pichak