ا

لوگوی سه گوش

شگفتی های مالزی 3 - ولای دوست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ولای دوست

به نام خالق زیبایی ها

سلام دوستان امروز سفر به مالزی ورق می خوره و اگه خدا بخواد امشب ایران خواهم بود.

بعضی دوستان با مطالعه پست های قبلی در مورد مالزی سوالاتی را مطرح کرده بودند که ضمن قدردانی ازاظهار محبت این دوستان مطالب پایانی رو تقدیم می کنم:

ایرانی هایی که اینجا میان چند دسته اند

  • یه دسته کسانی هستند که برای تفریح و سیاحت سفر میکنند که غالبا با تورهای مسافرتی میان و مدت کوتاهی اینجا هستند؛ 
  • گروه دیگری برای تحصیلات دانشگاهی به مالزی سفر می کنند؛ این گروه که آمارشون از 15000 بیشتر شده غالبا برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری وارد می شوند که لازمه این مورددبررسی قرار بگیره که چرا یه کشوری مثل ترکیه حدود 200 دانشجو در مالزی داره و ایران بیش از 15000 نفر، و چرا این رویه در سالهای اخیر با افزایش چشمگیری مواجه بوده؟؟
  • گروه سوم دختران و پسرانی هستند که برای گذراندن دوره دبیرستان جلای وطن می کنند و به این کشور وارد می شوند که غالبا به دلیل سن کم آسیب پذیر هستند و در شرایط دشوار دوری از خانواده و ... زندگی می کنند که به نظر من بیشترین تامل در مورد این گروه مربوط به خانواده های ایرانی میشه که چطور حاضر میشند فرزند دلبند خود را اینگونه در کشوری با فرهنگ متمایز با تنوع و بعضا تضادهای فرهنگی رها کنند؟!
  • گروه چهارم کسانی هستند که به دلایل مختلف قصد اقامت دائم یا بلند مدت در این کشور رو دارند که یا با انگیزه تجارت وارد می شوند یا با انگیزه تجربه زندگی در یک کشور دیگر که بررسی های اولیه نشان می دهد که شنیدهای این عزیزان با مشاهداتشون خیلی انطباق نداره و اذعان دارند که ای کاش مطالعه بیشتری می کردند!

به امید سر افرازی ایران و ایرانی زیر پرچم قرآن و عترت پاک نبوی

 

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 90/9/23ساعت 5:33 صبح توسط سیدمهدی حسینی نظرات ( ) |


Design By : Pichak